Alla inlägg under februari 2012

Av Åsa - 26 februari 2012 18:20

Hejsan svejsan !!


Mot hyllinge i kväll då.. om älsklingen kommer hem i tid.. 

Så vi inte missar bussen från örkelljunga 19.14

Vill int ta en senare buss för då missar jag wallander, som jag verkligen vill se..


Tobias är på kårstämma.. men han kommer snart hem.. såa ska han köra mig till örkelljunga till bussen..


Peace out


// Åsa 


Av Åsa - 22 februari 2012 20:59

När jag kom hem den kvällen som min fru serverade middag, höll jag hennes hand och sa, jag har något att berätta. Hon satte sig och åt tyst. Återigen Jag observerade ont i ögonen.

Plötsligt visste jag inte hur man öppnar munnen. Men jag var tvungen att låta henne veta vad jag tänkte. Jag vill ha en skilsmässa. Jag tog upp ämnet lugnt. Hon verkade inte bli irriterad av mina ord, utan hon frågade mig sakta, varför?

Jag undvek hennes fråga. Detta gjorde henne arg. Hon kastade bort ätpinnar och skrek åt mig, är du inte en människa! Den natten, vi pratar inte med varandra. Hon grät. Jag visste att hon ville ta reda på vad som hade hänt med vårt äktenskap. Men jag kunde knappt ge henne ett tillfredsställande svar, hon hade förlorat mitt hjärta till Jane. Jag har inte älskar henne längre. Jag tyckte synd om henne bara!

Med en djup känsla av skuld, utarbetade jag en skilsmässa avtal som uppgav att hon kunde äga vårt hus, vår bil, och 30% av aktierna i mitt företag. Hon sneglade på den och sedan slet den i bitar. Kvinnan som hade tillbringat tio år av sitt liv med mig hade blivit en främling. Jag tyckte synd om henne slöseri med tid, resurser och energi, men jag kunde inte ta tillbaka vad jag sagt för jag älskade Jane så dyrt. Till slut ropade hon högt framför mig, vilket var vad jag hade väntat att se. För mig hennes rop var faktiskt en sorts release. Idén om skilsmässa, som hade besatt mig flera veckor verkade vara fastare och tydligare nu.

Nästa dag kom jag hem väldigt sent och fann henne skriva något på bordet. Jag hade inte kvällsmat utan gick raka vägen till sova och somnade väldigt fort eftersom jag var trött efter en händelserik dag med Jane. När jag vaknade var hon fortfarande kvar vid bordet skrift. Jag bara inte bry sig så jag vände om och sov igen.

På morgonen hon presenterade sin skilsmässa villkor: hon ville inte ha något från mig, men behövde en månads uppsägningstid innan skilsmässan. Hon begärde att i en månad vi båda kämpar för att leva ett så normalt liv som möjligt. Hennes skäl var enkla: vår son hade sina tentor i en månad och hon ville inte störa honom med vårt trasiga äktenskap.

Det var angenämt för mig. Men hon hade något mer, bad hon mig att minnas hur jag hade gjort henne till sig brud rummet på vår bröllopsdag. Hon begärde att varje dag under månaden löptid Jag bär ut henne vårt sovrum till ytterdörren någonsin morgonen. Jag trodde att hon skulle bli galen. Bara för att göra våra sista dagar tillsammans uthärdlig Jag accepterade hennes udda begäran.

Jag berättade Jane om min hustrus skilsmässa förhållanden. . Hon skrattade högt och tyckte det var absurt. Oavsett vad trick hon gäller, har hon att möta skilsmässan, sade hon hånfullt.

Min fru och jag hade inte haft någon kroppskontakt eftersom min skilsmässa avsikt uttryckligen uttrycktes. Så när jag bar ut henne den första dagen verkade vi båda klumpig. Vår son klappade bakom oss, är pappa håller mamma i sina armar. Hans ord gav mig en känsla av smärta. Från sovrummet till vardagsrummet, sedan till dörren, gick jag över tio meter med henne i mina armar. Hon slöt ögonen och sa stilla, tala inte om vår son om skilsmässan. Jag nickade och kände lite upprörd. Jag satte ner henne utanför dörren. Hon gick att vänta på bussen till jobbet. Jag körde ensam på kontoret.

Den andra dagen handlade vi båda mycket lättare. Hon lutade sig mot mitt bröst. Jag kunde känna doften av hennes blus. Jag insåg att jag inte hade tittat på den här kvinnan noggrant under lång tid. Jag förstod att hon inte var ung längre. Det fanns fina rynkor i ansiktet, hennes hår grått! Vårt äktenskap hade tagit ut sin rätt på henne. För ett ögonblick undrade jag vad jag hade gjort med henne.

På den fjärde dagen, när jag lyfte upp henne, kände jag en känsla av intimitet tillbaka. Det var kvinnan som hade gett tio år av sitt liv för mig. På femte och sjätte dagen insåg jag att vår känsla av intimitet växte igen. Jag berättade inte Jane om detta. Det blev lättare att bära henne som månaden gled förbi. Kanske den dagliga träningen gjorde mig starkare.

Hon väljer vad man ska bära en morgon. Hon provade en hel del klänningar men kunde inte hitta en passande. Sedan suckade hon, alla mina klänningar har blivit större. Jag insåg plötsligt att hon hade blivit så tunn, det var anledningen till att jag kunde bära henne lättare.

Plötsligt slog det mig ... hon hade begravt så mycket smärta och bitterhet i hennes hjärta. Undermedvetet Jag sträckte ut handen och rörde vid hennes huvud.

Vår son kom in på för tillfället och sa pappa, är det dags att bära mamma ut. För honom, ser hans far bär sin mor ut hade blivit en viktig del av hans liv. Min fru gjorde en gest för att vår son att komma närmare och kramade honom hårt. Jag vände mitt ansikte bort eftersom jag var rädd att jag skulle ändra mig på den här sista minuten. Jag höll då henne i mina armar, gå från sovrummet, genom vardagsrummet, till hallen. Hennes hand omgivet nacken mjukt och naturligt. Jag höll hennes kropp hårt, det var precis som vår bröllopsdag.

Men hennes mycket lättare vikt gjorde mig ledsen. På den sista dagen, när jag höll henne i mina armar kunde jag knappt röra ett steg. Vår son hade gått till skolan. Jag höll henne hårt och sa att jag inte hade märkt att vårt liv saknade intimitet. Jag körde till kontoret .... hoppade ur bilen snabbt utan att låsa dörren. Jag var rädd varje försening skulle göra mig att ändra mig ... Jag gick en trappa upp. Jane öppnade dörren och jag sa till henne, Tyvärr, Jane, jag vill inte skilsmässan längre.

Hon såg på mig, förvånad, och sedan rörde vid min panna. Har du feber? Sade hon. Jag flyttade hennes hand off mitt huvud. Tyvärr, Jane, sa jag, jag kommer inte att skilsmässa. Mitt äktenskap livet tråkigt nog att hon och jag inte värdesätter detaljer i våra liv, inte för att vi inte älskar varandra längre. Nu inser jag att eftersom jag bar in henne i mitt hem på vår bröllopsdag jag ska hålla henne tills döden skiljer oss åt. Jane tycktes plötsligt vakna. Hon gav mig en hög smäll och sedan smällde igen dörren och brast i gråt. Jag gick ner och körde iväg. Vid blommor butiken på vägen, beställde jag en bukett blommor för min fru. Den expedit frågade mig vad jag ska skriva på kortet. Jag log och skrev, jag bär dig varje morgon tills döden skiljer oss åt.

Den kvällen jag kom hem, blommor i mina händer, ett leende på mitt ansikte, jag kör uppför trappor, bara för att hitta min fru i sängen-döda. Min fru hade kampen mot cancer i månader och jag var så upptagen med Jane att ens märka. Hon visste att hon snart skulle dö och hon ville rädda mig från allt vad negativ reaktion från vår son, ifall vi driva igenom med skilsmässan -. Åtminstone i ögonen på vår son - Jag kärleksfull make ....

De små detaljerna i ditt liv är det som egentligen ingen roll i ett förhållande. Det är inte herrgården, bilen, egendom, pengar på banken. Dessa skapar en miljö som främjar för lycka, men kan inte ge lycka i sig.

Så hitta tid att vara din make vän och göra de små saker för varandra att bygga intimitet. Har en riktig lyckligt äktenskap!

Om du inte dela denna, kommer ingenting att hända dig.

Om du gör, du bara kan rädda ett äktenskap. Många av livets misslyckanden är människor som inte inser hur nära de var att lyckas när de gav upp

Av Åsa - 22 februari 2012 20:22

Hejsan i loppboet!!


snart hemma i Sk. Fagerhult igen..

Åker imorron 20.36 ska till min underbara älskling.. som kommer hem vid 22.30 för han jobbar kväll..   

men efter det ska vi mysa en stund.. sen blir det bingen för oss båda..   


Vill bara vara med min underbara älskade kille och imorron så firar vi två månader tillsammans.. Undrar vad jag ska göra för romantiskt imorron kväll..



Av Åsa - 21 februari 2012 11:10

Hejsan hojsan!!


Solen lyser in på sängen en härlig morgon att vakna till.. fåglarna kvittrar o daggen ligger i gräset i glimmar i vårsolen..

Ny e det äntligen vår!!

Ska snart åka o klippa mig... Orkar inte.. Men ett ont måste,,  


Men iallafall såhär ska jag klippa mig 


     


Peace out


// Åsa

Av Åsa - 20 februari 2012 20:05

Såhär känner jag mig idag..


Stämmer in så jävla bra på mig !!


http://www.youtube.com/watch?v=ZYD5SjLyiw4


Peace out


// Åsa

Av Åsa - 20 februari 2012 19:52

Hejsan !!


Idag åkte jag hem till Hyllinge igen.. Från min älskling..   

Men ska snart dit igen.. På tordag så åker jag tillbaka till Sk. Fagerhult..   


Imon ska jag klippa mig bilder kommer imon när jag kommit hem..   


På torsdag så firar jag o Tobias 2 mån tillsammans..   

Älskar dig min älskling och bara DIG för evigt.. vi två tillsammans   TOBIAS   


Peace out


// Åsa

Av Åsa - 17 februari 2012 15:31

hej hopp alla!!


Just nu sitter man i soffan och glor på film och har dötråkigt.. längtar tills klockan blir 15.50, så man kan klä på sig o gå till svärföräldrarna och äta middag..


Älsklingen slutar snart.. får väl fortsätta se filmen så tiden kanske går lite snabbare..


Peace out   


// Åsa  

Av Åsa - 15 februari 2012 20:26

Till min underbara Älskling  



Dina ögon äro eldar och min själ är beck och kåda.
Vänd dig från mig, förr’n jag tändes som en mila innantill!
En fiol jag är med världens alla visor i sin låda,
du kan bringa den att spela, hur du vill och vad du vill.


 

Vänd dig från mig, vänd dig till mig! Jag vill brinna, jag vill svalna.
Jag är lust och jag är längtan, gränsbo mellan höst och vår.
Spända äro alla strängar, låt dem sjunga, rusigt galna,
i en sista dråplig högsång alla mina kärleksår.


 

Vänd dig till mig, vänd dig från mig! Som en höstkväll låt oss brinna;
stormens glädje genomströmmar vårt baner av blod och gull --
tills det lugnar och jag ser i skymning dina steg försvinna,
du, den sista som mig följde för min heta ungdoms skull.

Ovido - Quiz & Flashcards