Alla inlägg under oktober 2011

Av Åsa - 30 oktober 2011 03:14

Hej!


Nu ligger man i sängen och väntar på att klockan ska bli 6, så man kän väcka mamma med att sjunga happy birthday med frukost på sängen på våran älskade mammis födelsedag..


Fast hon fyller inte år förrän på måndag men vi ska fira henne ikväll..


Farmor, farfar, gammel farmor och så klart hunden som farmor och farfar är dagmatte och husse till kommer oxå...

Dom kommer kl.15 Så det blir fullt upp hela dagen med städning och matlagning..


Peace out Åsa o Pia

Av Åsa - 16 oktober 2011 23:32

Hej alla mina underbara läsare!


Jag är så trött på att alla killar tänker med röven.

Jag messade med en kille som jag hade på G med men vi bestämmde oss för att träffas innan vi går vidare.. så i torsdags så somnade han tidigt, så han var sur på sig själv pga det.. så sa jag det ät ingen fara jag har mina vänner jag kan prata med dem när du inte kan svara.. så blev han sur och svartis pga att jag frågade Totte om en sak som  angick oss, som jag inte vill gå int på, här på bloggen.. så jag bad han ringa mig när jag hade landat i Tottes soffa.. och då förklarade jag för han att när han inte kan svara på pratar jag med mina vänner istället.. då blev han förbannad och svartsjuk på Totte och sa att jag ahde ett sexuellt för hållande med han.. och jag sa nej, han är 17 år äldre än mig och han har en annan på g och vi är bara nära vänner, som pratar om allt.. men han vägrade lyssna på mig och slängde på telefonen i mitt öra.. Då skickade jag till han att du kan vara hur svartsjuk du vill.. vi e i varsin del av huset i varsin säng..


Tur man har Mattias, som är en underbar vän när man behöver en som finns där och tar hand om en och bryr sig om en och lyssnar när ingen annan har tid..


Tror fan att jag ska bli nunna och gå i celibat..


Peace out with love <3<3

Av Åsa - 16 oktober 2011 22:34

Hej alla mina älskade läsare..


Jag funderar på att klippa mig :P typ denna frisyren

 

Vad tycker ni?


Peace out with love <3

Av Åsa - 16 oktober 2011 14:15

Hej mina underbara läsare!


Jag har precis kommit hem från Ljungbyhed..
Nu blir det packa upp allt och lägga det i tvättkorgen och sen ta ett långt och varmt bad och tvätta håret.

Sen blir det chili med kött (Chili con carne) och ris till middag.. Sen sova jag är extremt trött nu..

Satt eldvakt i 1.5 timme med Totte för att jag inte kunde sova och sen min 1.5 timme.. Så alltså 3 timmar eldvakt.. Så nu har man varit vaken sen 5 i igår morse, pga att en av tottes katter väckte mig.. Men jag lyckades somna om precis innan tottes väckarklocka ringde 6.15 Så kattafan tog sats från min mage, för nu vaknar ju husse, då blir det MAAAAT !!


Så det var bara att gå upp och klä på sig och äta frukost.. Sen dra och hämta släpet tillsammans Linus och Totte, sen till huset och packa, hämta dom andra scouterna som skulle med och sen blev det raka vägen till Ljungbyhed..


Jag har haft en bra och underbar helg med många skratt tillsammans med många gamla och nya vänner.. Så helgen har uppfyllt mina förväntningar..


Peace out with love


Av Åsa - 14 oktober 2011 14:00

Hej alla mina underbara läsare 


ikväll drar jag till Totte :P

För att käka Tottes chokladpudding m. grädde såklart och för att slippa gå upp så himla tidigt imon för att ta bussen till skånes fagerhult för att åka på läger i Ljungbyhed.. Så jag packar och åker ikväll och sover hos han inatt.. 


Hoppas det blir en bra och underbar helg..


Peace out with love

Av Åsa - 8 oktober 2011 03:40

Kexbotten:
400 g digestivekex
200 g smör

Fyllning:
600 g philadephiaost
2.5 dl kesella, 10 %
2 tsk vaniljsocker
1.5 dl strösocker
4 st ägg, ekologiska
1 dl vispgrädde

Chocolate swirl:
150 g mörk choklad, av bra kvalitet, 60 %
3 msk espresso



1. Sätt ugnen på 175 grader. Krossa kexen fint i en mixer (eller lägg dem i en plastpåse och krossa med en kavel).
Smält smöret och blanda med kexsmulorna. Tryck ut kexblandningen till en botten i en kakform med löstagbar kant, 24 cm i diameter.


2. Förgrädda botten i mitten av ugnen i cirka 10 minuter, låt svalna. Sänk ugnstemperaturen till 140 grader.
Vispa philadelphiaost och kesella krämigt i en skål. Blanda i strösocker och vaniljsocker. Rör i ett ägg i taget och sist vispgrädden.
 
3. Bryt chokladen i bitar, smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och blanda ner kaffet.
Dela upp smeten i 2 skålar och blanda ner den varma chokladen i den ena smeten. Varva smeterna om varandra över kexbotten.
 
4. Dra ett mönster med en kniv eller tandpetare genom smeten.
Grädda kakan i cirka 1 ½ timme tills den stannat helt. Låt svalna och servera kakan ljummen eller kylskåpskall

Av Åsa - 8 oktober 2011 03:33

Toffee 070819 - 100723


 

Teddy 0411008 - 100713


 

Ragnar

Ovido - Quiz & Flashcards